Tips och Tricks

Första delen av Redigerings skolan
Jag använder mig av adobe photoshop elements 9, jag vet inte hur det funkar och ser ut i andra program, men jag ska förklara så bra som jag kan :D
 
Ibland när jag redigerar en bild vill jag lägga till lite effekter eller kanske någon fin text c: Då brukar jag använda mig av 3 olika sidor (1 med brushes, 2 med typsnitt)
 
När jag lägger till regn t.ex. på en bild brukar jag använda mig av något som kallas en Brush. En brush är en slags pensel, jag brukar ladda ner dom från en hemsida som kallas Deviantart.com
Men, läs alltid villkoren innan du klickar på ladda ner :)
 
1. Gå in på Deviantart.com och leta upp sökrutan, sök på saken du letar efter och skriv Brush eller Brushes efter.
T.ex. Rain Brushes, Tree Brushes, Space Brushes, ja ni fattar xD
 
 
2. Läs igenom villkoren, om det står att du får använda den (Om du är osäker kan du alltid fråga, men man måste vara medlem för det) är det bara att trycka på Download File. OBS. Alla brushes funkar kanske inte i ditt program.
 
 
3. När du har laddat ner flytta Brushen till en mapp eller liknade för att lättare hitta den. Du startar ditt redigeringsprogram. Klickar på Pensel, där man väljer pensel trycker du på dom två pilarna, efter det Läs in Penslar.. Du letar upp penseln du laddade ner och trycker på Läs In.
 
 
 
4. Nu borde brushern finnas bland där du väljer penslar c: Du trycker på den du vill ha och TADA. 8D Obs. Du måste göra om detta varje gång du vill använda den, den sparas alltså inte om du stänger ner ditt program.
 
 
 
Olika typsnitt
 
Ibland sätter jag även in en text på bilden, jag tänkte ge er tips om 2 sidor och lite olika typsnitt som jag brukar använda :)
 
Sida 1: Dafont.com - Min personliga favorit, massa snygga typsnitt och enkelt att ladda ner! :D
Sida 2: 1001freefonts.com - Även detta en bra sida :) Använder mig inte av den lika ofta, men jag antar att den funkar på samma sätt som Dafont med nedladdningar osv c8
 
Jag har alltid använt dessa sidor och det har aldrig uppstått något problem eller liknande. :]
 
 
Dessa typsnitt använder jag mig ofta av c: 
Jag tror det var allt ni behövde veta, om ni inte förstår något är det bara att skriva en kommentar eller skicka ett mail till [email protected]
 
Vad tyckte du om första delen? Kan jag förbättra något? Förklara tydligare?
Eller var allting bra och lätt att förstå? c:
 
// Mvh Sally
Lycka till! :)


Kommentarer
Esmeralda Silverforce

Jag tycker det är lättförståeligt och bra förklarat :) Det var bra att du gav tips på sökord, jag har letat efter penslar ett tag men aldrig riktigt vetat vad jag borde söka efter x)

Svar: Åh, vad bra! c: Hoppas du hittade den! :)
jorvikcookies.blogg.se

2013-08-06 @ 22:55:23
URL: http://monokerus.blogg.se/sso
Renee Bluebridge

Mycket lätt att förstå! Nu ska jag nog ta och söka på lite penslar haha :D

Svar: Vad bra! :D Ahaha, lycka till! 8)
jorvikcookies.blogg.se

2013-08-07 @ 09:09:46
URL: http://bluebridge.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sallybunnybrooke.blogg.se

Denna blogg handlar mitt liv på Starstable online.

RSS 2.0